Joy en Mounir werken op de Customer Service Desk (CSD) bij VolkerWessels Telecom. Op de frontoffice staan ze klanten te woord en beantwoorden ze vragen over het werk wat wij verrichten. Joy en Mounir vertellen over hun werkzaamheden.
Joy en Mounir werken op de Customer Service Desk (CSD) bij VolkerWessels Telecom. Op de frontoffice staan ze klanten te woord en beantwoorden ze vragen over het werk wat wij verrichten. Joy en Mounir vertellen over hun werkzaamheden.
Mounir: “Wij staan rechtstreeks in contact met bewoners. We behandelen klachten, vragen, opmerkingen en natuurlijk ook complimenten. Naast projectgerelateerde vragen komen er algemene vragen binnen. Deze beantwoorden wij ook. Joy vult aan: “Wij maken ook afspraken met de klant wanneer onze collega’s langskomen voor een glasvezelaansluiting. We bellen dus veel, maar zijn het tegenovergestelde van een callcenter. Dat is de reden waarom ik het leuk vind om hier te werken.”
De weg naar VolkerWessels Telecom
Joy en Mounir kwamen allebei via een detacheerder bij VWT terecht en zijn inmiddels vast bij ons in dienst en niet van plan om weg te gaan. Joy: “Ik ben via mijn schoonvader, die hier projectleider is, bij VWT terechtgekomen. Hoe meer weken en maanden ik hier werkte, hoe leuker ik het begon te vinden. De basis is simpel, maar je doet er veel omheen en het is heel uitdagend. Het team waar we in werken is erg fijn en bestaat uit zowel jonge als ervaren mensen die je allemaal graag helpen en van gezelligheid houden. Ik kwam middenin de coronacrisis binnen maar werd met open armen ontvangen.”
Mounir: “Bij mij is het grappig verlopen. Ik had eerst via mijn detacheerder op een andere vacature gereageerd maar kwam uiteindelijk bij deze vacature van het CSD en dus bij VWT terecht. Het klantcontact tijdens het werk sprak mij hier heel erg aan, maar ook de gezelligheid op de afdeling en het type bedrijf. VolkerWessels Telecom is een groot bedrijf met veel kansen en mogelijkheden.”
Eén team, één taak
Bij de Customer Service Desk kom je natuurlijk geregeld voor uitdagingen te staan. Des te leuker om ze op te lossen. Mounir vertelt waar hij gelukkig van wordt: “Ik word er blij van als we snel dingen op kunnen lossen voor een klant. Vaak werk ik op een grote afstand van bijvoorbeeld een uitvoerder op het project, maar krijgen we het toch voor elkaar om snel dingen op te lossen. Dan denk ik ‘zo moet dat!’ We werken als een team samen: een team, een taak. We zijn er voor de klant.” Joy werkte hier een maand toen ze medewerker van de maand werd “Dit laat wel echt zien dat ik goed mijn best doe en mensen dat ook zien. Die waardering vind ik echt heel fijn.”
Van negatief naar positief
Maar wat als je voor een echte uitdaging komt te staan? Joy vertelt: “Het is altijd een uitdaging om rustig te blijven tegen klanten die uit hun slof schieten. Ik doe zo mijn best en dan is het jammer als mensen tegen je tekeergaan. Ondanks dat het niet leuk is blijf ik altijd klantvriendelijk, dat is de standaard één regel.” Mounir: “De grootste uitdaging voor mij zit in het bellen van klanten waarvan je al hebt gezien dat de case gewoon écht niet lekker loopt en er weinig schot in zit. De uitdaging is dan om het wel op te lossen en een negatieve review om te zetten in een positieve.”
Je wordt niet voor de leeuwen gegooid
Bij het CSD werken is dus zeker niet eentonig en saai. Joy en Mounir vertellen wat je in huis moet hebben om op de afdeling te werken. Mounir: “Bij ons is het ontzettend belangrijk om altijd klantvriendelijk te zijn. Soms ben je een uitlaatklep voor de bewoners. Je moet jezelf kunnen verplaatsen in de klant: hoe zou jij je voelen? En hoe zou jij behandeld willen worden?” Joy vult aan: “En dan moet je zeker oplossingsgericht zijn, maar ook stevig in je schoenen staan. Als aanspreekpunt van de bewoners moeten we soms ook minder leuke dingen aanhoren. In het team houden we allemaal van een babbeltje en gezelligheid en we zijn echte teamplayers. Je wordt bij ons niet voor de leeuwen gegooid en je krijgt de tijd om alle informatie en werkzaamheden eigen te maken.”